عوارض و خطرات استفاده از سوتین موقع خواب

بسیاری سلبریتی های زن دنیا ادعا می کردند که خوابیدن با سوتین در شب می تواند از افتادگی سینه جلوگیری کرده و موجب جذاب تر شدنشان شود. مارلین مونروی افسانه ای ادعا می کرد که هر شب سوتین به تن دارد. بنا بر توصیه پائولا ایتز در خصوص پیش رفتن در مشاعره و پوشیدن سوتین در هنگام خواب، مجری معروف، ماریلا فروستراپ هر شب سوتینش را می پوشد. اما آسیب های خوابیدن با سوتین بیش از فواید آن برای سینه ها شماست. سوتین نه تنها از آویزان شدن سینه ها جلوگیری نمی کند، بلکه تأثیرات منفی فراوانی بر سلامت شما خواهد داشت.

شاید شما فکر کنید که بر تن داشتن سوتین حین خواب هیچ آسیبی به بدنتان نمی رساند، اما، همانطور که اشاره شد، پوشیدن سوتین در هنگام خواب مشکلات بهداشتی فراوانی را به دنبال دارد. در اینجا تعدادی از این مشکلات را بررسی خواهیم کرد

۱. خوابیدن با سوتین مانع جریان خون می شود

بله، یکی از تأثیرات منفی بهداشتی پوشیدن سوتین در خواب این است که احتمالاً مانع جریان خون می شود، به ویژه اگر سوتینی که می پوشید سیم دار باشد. در طول خواب، سیم سوتین بر روی پوست شما محکم شده و ماهیچه های سینه را منقبض می کند. همین امر جریان خون به عصب های موجود در بازو ها و دیگر نواحی بدن را محدود می کند.

به علاوه، خوابیدن با سوتین های تنگ، مانند سوتین های ورزشی می تواند به بافت سینه های شما آسیب برساند و پوشیدن مداوم آن نیز جریان خون به بافت سینه ها را محدود می کند. جریان خون ضعیف می تواند موجب ظهور علائم سرگیجه و گرفتگی عضلات شود.

۲. پوشیدن سوتین حین خواب مانع استراحت شما در طول خواب می شود

درست همانطور که پوشیدن لباس بسیار چسبیده در طول خواب می تواند موجب ناراحتی و استراحت نکردن بدن شما شود، خوابیدن با سوتین، به ویژه سوتین های چسبیده و تنگ نیز عامل ناراحتی و استراحت نکردن شما شده و در نتیجه خواب را آشفته می کند. حتی انقباض بسیار کم ناشی از سوتین هم موجب ناراحتی شده و بر کیفیت خواب تأثیر خواهد گذاشت. پس آیا باید با سوتین بخوابید؟ این نوع خوابیدن ایده مناسبی نیست، چون بر کیفیت خواب شما تأثیر خواهد گذاشت.

۳. خوابیدن با سوتین موجب سوزش پوست می شود

یکی دیگر از تأثیرات بهداشتی پوشیدن سوتین در هنگام خواب این است که منجر به سوزش پوست می شود. ممکن است قلاب ها و بند های سوتین به پوست شما ساییده شده و سوزش و خراشیدگی های را روی پوست ایجاد کند. در صورتی که سوتین را برای دوره های زمانی طولانی مدت بپوشید و به ویژه اگر سوتین شما دارای سیم باشد، حتی احتمال تبدیل شدن خراش ها به کیست هم وجود دارد. وقتی که با سوتین می خوابید، درد و ناراحتی اندک ناشی از سوزش پوست را حس نمی کنید.

۴. خوابیدن با سوتین موجب تجمع بیش از حد رنگدانه های پوست در بافت های سینه می شود

تجمع رنگدانه ها در بافت عبارت است از رنگ باختگی پوست یا رنگ پوست ناهموار یا ظاهر شدن لکه های سیاه رنگ روی پوست. علت تجمع بیش از حد رنگدانه ها در بافت، افزایش رنگدانه های ملانین در یک ناحیه خاص از پوست شما است. رنگدانه های ملانین در تمام نقاط لایه های پوست شما حضور دارند و رنگ پوست شما را تعیین می کنند. سلول های پوستی به نام ملانوسیت ها این رنگدانه را تولید می کنند. خوابیدن با سوتین، به ویژه سوتین های تنگ و سیم دار، می تواند موجب حساسیت، سوزش و آسیب نواحی از پوست که قلاب ها و بند های سوتین روی آن ساییده می شوند، گردد. همین امر نیز شاید ملانوسیت ها را تحریک کند تا رنگدانه های ملانین بیشتری در آن ناحیه از پوست تولید کنند. به این ترتیب شما دچار تجمع بیش از حد رنگدانه ها در پوست می شوید

۵. پوشیدن سوتین در خواب موجب بروز عفونت قارچی می شود

خوابیدن با سوتین می تواند شما را دچار عفونت قارچی سینه کند. یکی دیگر از مخاطرات بهداشتی خوابیدن منظم با سوتین، به ویژه سوتین های تنگ، ابتلای به عفونت قارچی است. محیط گرم و مرطوبی که سوتین برای سینه شما فراهم می آورد، زمینه تغذیه ایده آلی برای قارچ ها به وجود می آورد. به علاوه، اغلب خانم ها در تمام طول زندگی خود از سوتین استفاده می کنند، بنابراین زمینه ابتلای آن ها به عفونت قارچی سینه بسیار زیاد است. پس خوابیدن با سوتین، به ویژه اگر در منطقه آب و هوایی گرم و مرطوب سکونت دارید، گزینه مناسبی نیست.

۶. خوابیدن با سوتین بر فیزیولوژی سینه ها تأثیر می گذارد

شما با خوابیدن با سوتین، به ویژه سوتین های تنگ، منقبض کننده و سیم دار، تأثیراتی منفی چشمگیری بر سیستم لنفاوی بدن خود می گذارید. این عمل مانع جریان خون و زهکشی لنفاوی شده و در نتیجه موجب حبس جریان و عفونت مزمن می شود. سیستم لنفاوی کمک می کند تا سم ها از طریق گره های لنفاوی موجود در زیربغل از ناحیه سینه خارج شوند. بنابراین، زه کشی لنفاوی ضعیف مانع دفع سم ها از بدن می شود. همین امر می تواند دلیل ورم، ناراحتی و عفونت مزمن سینه ها باشد.

 

 

نظر خود را بنویسید