فواید خوابیدن بدون سوتین

خوابیدن بدون سوتین محاسن بسیار فراوانی برای شما دارد. در اینجا تنها تعدادی از این محاسن را مختصراً بررسی می کنیم:

۱. بهبود کیفیت خواب

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، خوابیدن با سوتین می تواند خواب را آشفته کند؛ بنابراین یکی از محاسن خوابیدن بدون سوتین عبارت است از افزایش کیفیت خواب. کمبود خواب باکیفیت به خستگی، مشکلات یادآوری و کاهش هوشیاری ذهنی در روز بعد می انجامد.

۲. بهبود جریان خون

سوتین ها به گونه ای طراحی شده اند تا در تمام طول روز محکم مانده و فرم مناسبی به سینه ها بدهند. اگر سوتین ها گشاد شوند هیچ حمایتی از سینه های نمی کنند و حتی شاید در جای خود نمانده و به پایین بلغزند. سوتین های سیم دار و ورزشی حتی از سوتین های عادی هم تنگ تر هستند. پس سوتین ها (به ویژه اگر با سوتین بخوابید) می توانند جریان خود در بدن شما را محدود کنند. بنابراین، یکی از محاسن خوابیدن بدون سوتین این است که به بدن خود فرصت داده اید تا در این زمان خود را درمان کرده و جریان خون مناسب را بازتولید کند.

۳. بهبود عملکرد لنفاوی

یکی دیگر از محاسن خوابیدن بدون سوتین این است که زه کشی لنفاوی را بهبود می بخشد؛ به این ترتیب، به سم ها اجازه می دهد تا از ناحیه سینه خارج شوند. همین امر از وقوع حبس جریان، ناراحتی و عفونت سینه جلوگیری می کند.

۴. تنفس مناسب

وقتی که بر روی سینه هایتان می خوابید، مسیر های جریان هوا تنگ شده و ورود هوا به ریه ها دشوار می شود. اگر لباس های چسبیده ای که حرکت سینه ها را محدود می کنند، بپوشید، فرآیند ورود هوا به ریه های شما با دشواری بیشتری مواجه می شود. سوتین ها نمونه ای عالی از لباس هایی هستند که حرکت سینه را محدود می کنند. آن ها اطراف قفسه سینه را محکم گرفته اند و از انبساط کامل دنده ها جلوگیری می کنند. هنگام خوابیدن با سوتین، در مقایسه با خوابیدن بدون سوتین، موجب می شود تا تنفس شما سطحی و کم عمق باشد. در نتیجه این وضعیت اکسیژن کمتری به بدن شما می رسد. بنابراین، خوابیدن بدون سوتین اجازه می دهد تا تنفس مناسبت تری داشته باشید.

۵. خوابیدن بدون سوتین بهداشتی است

خوابیدن با سوتین، به ویژه سوتین های تنگ، عاملی برای عرق کردن بیشتر است. عرق کردن یک پدیده ناراحت کننده، غیر بهداشتی و تولید کننده بوی ناخوشایند است. بنابراین، خوابیدن بدون سوتین بهداشتی است.

۶. احتمال هرگونه آسیب را کاهش می دهد

خوابیدن با سوتین شما را در برابر صدماتی که توسط دکمه ها یا قلاب های سوتین یا سیم های آن وارد می شوند، آسیب پذیر می کند. بندهای سوتین می توانند بر پوست شما ساییده شده و موجب سایش و آسیب شوند. بنابراین، خوابیدن بدون سوتین احتمال آسیب را کاهش می دهد.

۷. اجازه ساخت مجدد حالت طبیعی را به پوست می دهد

پوشیدن لباس های چسبناک مانند سوتین نشانه ها یا دندانه هایی را روی پوست به جا می گذارد. در صورتی که این لباس ها را همواره به تن داشته باشید، این نشانه ها نیز ماندگار خواهند شد. شما با خوابیدن بدون سوتین زمان مناسبی را برای ساخت مجدد حالت طبیعی پوستتان فراهم می آورید.

نظر خود را بنویسید